Tuesday, May 20, 2014

Exp_03_04

Subject_03_Prototype test

세번째 프로토타입은 커튼이다. 앞의 두 모델 테스트에 비해 다소 상업적이고 그 변화의 정도가 적은 형태를 띄지만, 그와는 조금 다른 느낌의 결과를 제공한다. 여기서 적용된 아이디어는 최초 우리가 길을 걷다가 보게되는 자연스러운 노출광고를 반대의 개념으로 생각하며 시작되었다. 우리가 생각하는 쇼윈도 형태의 광고는 그 노출을 높이기 위해 전면을 유리로 제작하여 안의 모든것을 최대한 큰 면적으로 보여주고자 한다. 이것이 당연한 형태이고 기능임에 분명하나, 이 아이디어에서는 그것을 역으로 완전히 가려버림으로써 최초의 형태를 제공한다. 이는 광고에서도 많이 사용되는 방법론으로서, 내부에 무엇이 있는지 궁금증을 유발함과 동시에 천편일률적인 보여주기식 디스플레이와 완벽하게 차별화된 형태를 제공하게 된다.(The advertisement methodology research attach)

The third prototype is curtain. By comparison with previous two prototype, this is more commercial and practical use, but it can give another results is different from two. This idea started from reverse thinking with display show window in street. The show window display wants to show inside whole things for catching our eyes so, they make the show window with big size transparent glass. But In this idea, the show window is covered with curtain in front of inside things. So, people can not see through inside what it is. This methodology is used well in advertisement field and it can make viewer curious and it is different from another common display just show.

사람들이 앞으로 다가오게 되면 아래쪽에 설치된 펜에서 나오는 바람이 사람이 서있는 부분의 커튼을 걷어 올리게 됨으로써 변화된 형태를 제공한다. 이는 내부의 무엇을 보여주게 되고 사람들은 이를 통해 좀더 집중하여 내부의 전시물을 관찰하게 된다. 여기서 적용된 연구 메인 주제인 쉐입 쉬프팅의 개념은 기존의 커튼이라고 하는 무생물의 형태로 존재하는 스킨이 외부의 자극, 즉 사람의 접근에 반응하여 그 스킨을 치우고 내부의 무엇을 보여줌으로써 마치 생물과 같은 움직임을 보임으로써 존재하게 된다. 형태적인 변화는 앞의 두 모델에 비해 약하지만, 커튼과 쇼윈도와 같은 상업적인 물건의 존재가 새로운 즐거움을 제공하는 형태로 변화되며 그 의미가 완전히 바뀌게 되는 결과를 보여줌으로써 쉐입 쉬프팅의 개념을 완성한다.

When people come in front of display, the fans  in the bottom are activated and the curtain is opened like a theater curtain. And then, the inside something is revealed to viewer. When it happens, I think that the viewer can focus more better than normal display situation. In this prototype uses the concept shape-shifting that is adapted to change from inanimate object curtain into creature opening the skin itself for revealing inside by environments. The transform in shape is weaker than previous two models, but it has possibility that it can be used in real commercial advertisement field directly and it can give new perspective and new value, fun to people in practical object.  

최종적으로 작동하는 형태의 프로토타입을 만들게 되며 여러가지 난관에 부딪혔다. 우선 스케일 모델이다보니 내부에 설치된 커튼의 형태가 생각보다 무게가 많이 나가 펜의 바람이 큰 효과를 보기 힘들었다. 또한 유리가 아닌 아크릴의 형태로 쇼윈도가 제작되다 보니 정전기에 의해 커튼의 움직임이 굉장히 제한되었다. 실제에서 적용 시 아크릴의 정전기는 유리로 대체될 시 전혀 문제가 안되지만 커튼의 무게와 함께 팬의 바람세기는 적절한 테스트가 필요할 것으로 보인다. 또한 키넥트로부터 들어오는 신호에 반응하는 펜의 반응속도가 빠르면 빠를수록 직선의 움직임에 의한 물결과 같은 커튼의 움직임이 만들어 지며 더욱 큰 효과를 거둘 수 있을것으로 기대된다.

Final prototype had many problems in real world. I made the model in smaller scale than real one, so the string curtain is not enough to open because it is too heavy as compared with fan's blow power. And the show window is acrylic not glass, so there is static electricity on the surface. In that reasons, the movement of curtain is too slow and limited. In real use, the acrylic is replaced to glass, but the fan's blowing power needs the appropriate test. And I expect the more kinect signal is fast, the more powerful it's wave movement effect is.

 
Prototype test

This is the prototype test with scale model. The size is 1000X600. It is too much smaller than real show window, but the structure is exactly same in real display. In the bottom, there are 10 PWM pc fan blow the wind for reveling inside to viewer in outside. And the kinect camera senses the human's approach with place data.